Пам'ятка покупцю товарів в Інтернет. Сьогодні більшість підприємців уже оцінили ті широкі можливості, які надає Інтернет для успішного ведення бізнесу. Оцінили ці можливості і багато покупців, причому кількість тих, хто робить покупки в Інтернет, з кожним роком стає все більше і більше. А чому б і ні? Робити покупки через Інтернет набагато зручніше з трьох причин.
Причина перша - в Інтернет товари, як правило, дешевше, хоча це далеко не завжди так. У міру того, як online торгівля становить дедалі більшу конкуренцію торгівлі offline, остання вимушена робити якісь заходи по своєму порятунку і знижувати ціни.
Друга причина процвітання online торгівлі - це її безумовне зручність, всі покупки відбуваються не виходячи з дому, оплачуються теж не виходячи з дому, з домашнього комп'ютера. Єдине, що потрібно зробити - це відкрити двері кур'єру, який привіз обраний вами товар.
Ну і третя причина популярності онлайн-торгівлі - це можливість вибору. Жоден магазин і ніякої гіпермаркет не зможуть забезпечити такого асортименту, який можна знайти в Інтернет. Для мене остання причина є вирішальною. В Інтернет я можу знайти і придбати практично будь-яку, навіть дуже рідкісну річ. Зробити це оффлайн у мене не вийшло б ні за яких обставин, тому що деякі речі в магазинах просто не продають через малого на них попиту.
Зрозуміло, що там, де крутяться дуже великі гроші, з'являються люди бажаючі погріти на цьому руки і привласнити собі ваші грошики не зовсім законним шляхом. Тому, щоб початківець покупець в Інтернет відчував себе більш впевнено, ми підготували пам'ятку покупцю товарів в Інтернеті, яка, сподіваємося, допоможе вам відрізнити доброчесної продавця від шахрая.
Пам'ятка покупцю товарів в Інтернеті.
ПОКУПЦЯМ ТОВАРІВ ТА ПОСЛУГ В ІНТЕРНЕТІ!
Електронна комерція звичайно дає масу нових можливостей, але разом з тим при покупках через Інтернет існує ряд специфічних особливостей, які необхідно врахувати, щоб в кращому випадку не зіпсувати собі настрій від невдалої покупки, А в гіршому не стати жертвою шахраїв, позбувшись ваших заощаджень. Всього і потрібно щось запам'ятати чотири моменти, на які слід звернути особливу увагу, і це значно знизить шанси бути ошуканим.
Особливу увагу до інформації про продавця.
Перше на що варто звернути особливу увагу - це наявність на web-сайті Інтернет магазину або аукціону максимально повна інформація про продавця. Що має бути обов'язково присутня на сайті? Обов'язково на сайті повинні бути присутніми контактна інформація: Номер телефону та / або факсу, ну про електронну адресу говорити не будемо, він вказується завжди, навіть шахраями.
Крім вищенаведених даних поважають себе Інтернет сервіси вказують ще і свій юридичний статус (ТОВ, ЗАТ і т.д.), Свій юридична та фактична адреса, а також інформацію про державну реєстрацію (копія свідоцтва про реєстрацію, його номер, ким і коли видано).
Що робити, якщо ви не знайшли цієї інформації на сайті обраного вами Інтернет-магазину, думаю і так зрозуміло, здійснювати покупки в ньому не варто, ризик, що вас обдурять дуже великий.
Наявність на сайті контактних даних у вигляді електронної пошти і номери мобільного телефону (та й то не завжди) повинно, принаймні, вас насторожити, тут явно щось не так, навіть якщо це і не шахраї, то вже точно про серйозність цього сервісу говорити не доводиться. Ну скажіть, що це за серйозна контора, в якої не вистачає фінансів поставити навіть міський телефон. Зрозуміло, що краще не мати справу з такими сервісами. Навіть якщо і не обдурять і доставлять товар під час, хто поручиться, що будуть виконані наступні гарантійний зобов'язання?
Не зайвим буде звернути увагу на рівень домену, на якому розташований сайт. Тримайтеся подалі від сервісів, розташованих на безкоштовних хостах. Домен повинен бути тільки другого рівня (www.mysite.ru). Хоча звичайно сьогодні і це не гарантія, реєстрація домену другого рівня в зоні. Ru коштує досить дешево, і шахраї йдуть на те, щоб зареєструвати окремий домен під кожну окремо взяту махінацію. Тоді не полінуйтеся і перевірте whois домену, зробити це можна, наприклад, тут. Навіщо вам користуватися послугами сервісу, домен якого зареєстрований місяць тому, надійніше скористатися старим перевіреним Інтернет-магазином.
Якщо ви розраховуєтесь електронними грошима, наприклад, Webmoney, перевірте дані одержувача платежу. Про це ми вже розповідали у статті Шахрайство в мережі Інтернет.
Ще можна подивитися дату останнього оновлення інформації на ресурсі. Погодьтеся, що якщо продавець давно не оновлював інформацію, тобто не приділяє належної уваги своєму сайту - головному інструменту в його бізнесі, то немає ніякої гарантії, що ви отримаєте уваги більше.
Ну і останнє, що ви в силах зробити, перевіряючи історію продавця, це звичайно почитати в Інтернеті на різних форумах відгуки про цей сервіс. Відразу обмовимося, що не варто дуже сильно довіряти думкам, взятим з форумів. Відгуки пишуть різні люди і дуже шкідливі теж, і кожен по своєму розуміє рівень сервісу, який повинен забезпечувати Інтернет-маназін. Тому навіть про дуже хороших і надійних онлайн сервісах в мережі можна знайти негативні відгуки, навпаки підозра може викликати сервіс про який пишуть тільки добре, тому що всі люди різні і всім не догодиш.
Досконале увагу до інформації про товари.
Особливу увагу варто приділити інформації про товар, викладеної на сайті.
Що дивитися в першу чергу Компанія виробник (юридична адреса, контактні дані і т.д.), Країна виробник товару, Технічні характеристики товару, його розмір, вага, обов'язково його зображення, Рекомендований термін служби, якщо це, наприклад, побутова техніка, або термін придатності якщо це ліки або продукти харчування, Для товарів тривалого користування гарантійні зобов'язання продавця, Тобто протягом якого терміну в разі поломки продавець зобов'язується усунути виявлені несправності безкоштовно, де і як це буде зроблено. Погодьтеся якщо ви житель Владивостока, то вам не підійде компанія, у якої гарантійна майстерня розташована тільки в Москві, Для товарів тривалого користування, якщо необхідно, наявність запасних частин і витратних матеріалів, їх орієнтовної вартості й доступності.
Зрозуміло, що для кожної категорії товарів свій список позицій, на які варто звернути увагу, і в рамках однієї статті передбачити все неможливо, проте загальне уявлення про те що продавець повинен вказувати про товар ви, сподіваюся отримали.
Пильна увага до умов договору купівлі / продажу товару або послуги.
Ви повинні чітко розуміти, що, здійснюючи покупку в Інтернет магазині, ви тим самим вступаєте з магазином в ділові відносини, тобто ви виступаєте в ролі однієї з сторін договору купівлі / продажу товару або послуги, навіть не дивлячись на те, що Договір, як окремий документ, швидше за все, оформлений не буде.
І все-таки найкраще купувати в магазинах, де є розділ "ДОГОВІР", де можна ознайомитися з усіма умовами та положеннями здійснення покупок. Буде не зайвим роздрукувати цей Договір і зберігати його у себе, на випадок якщо раптом у майбутньому магазин змінить умови Договору і захоче відмовитися від виконання своїх зобов'язань, мотивуючи свою відмову положеннями нового Договору.
Прочитавши Договір, ви повинні чітко для себе розуміти: Які терміни доставки товару, Які умови розірвання договору, тобто, чи зможете ви надалі відмовитися від купленого вами товару і повернути собі гроші або обміняти куплену річ на іншу, Інформація про гарантійне обслуговування, включаючи список компаній, які це обслуговування виробляють, Ціна товару, Вона вказується завжди, проте не завжди вказується, чи включені в цю ціну всі податки і збори, Ціна доставки, Спосіб оплати покупок і спосіб повернення грошей, якщо ви вирішите відмовитися від товару, Чи видає продавець при доставці товару касовий чек з інформацією про продавця, датою покупки, ціні й кількості куплених товарів, Саме касовий (товарний не піде), оскільки тільки він надалі буде доказом досконалої вами покупки.
Якщо Договору як окремого документа немає, а річ вам дуже сподобалася, і більше ніде ви її знайти не можете, нічого страшного не сталося, будь-який солідний online сервіс на своєму сайті має розділ: "Угода" або "Порядок роботи" або щось дуже схоже, який повинен містити всю і отримати інформацію про ваші права і обов'язки як покупця. Звичайно, размазанності інформації по всьому сайту значно ускладнює її пошук, але краще витратити цей час зараз, ніж потім кусати лікті.
А от якщо про права Покупця взагалі нічого не сказано, як то кажуть, у покупця немає прав, одні обов'язки, тоді краще за все закрити такий сайт і ніколи до нього не повертатися.
Окремим рядком згадаємо про Рішення виникаючих суперечок в процесі виконання договору купівлі / продажу. Цей пункт має бути винесений окремо в Договорі, але важливо не це важливо те, що ви повинні розуміти, куди в разі виникнення спірних ситуацій ви будете звертатися. Закон про захист прав споживачів ніхто не відміняв, і на Інтернет-магазини він поширюється також як і на звичайні, так що телефони Державних органів із захисту прав споживачів краще завжди тримати під рукою.
Вдалих вам покупок в мережі Інтернет, дотримуйтесь інструкцій, викладеним в пам'ятці покупцю товарів через Інтернет, і тоді ваші нові покупки не будуть псувати вам настрій.
рынки форекс: www.forexinformat.ru - мир форекс
|